::: SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU :: GURU PEMBINA NEGARA BANGSA ::  BERBURU KE PADANG DATAR, DAPAT RUSA BELANG KAKI,BERGURU KEPALANG AJAR,BAGAI BUNGA KEMBANG TAK JADI :: JADILAH APAPUN PADA AKHIR KEHIDUPANMU, GURUKU,BUDI YANG DIAPUNGKAN DIJULANG ILMU, PANGGILAN KERAMAT CIKGU,KEKAL TERPAHAT, MENJADI KENANGAN DIAKHIR HAYAT... TERIMA KASIH CIKGU ::

SEJARAH PSS

Sekolah Kebangsaan Bukit Rokan telah dibuka pada tahun 1964, dengan sebuah bangunan yang mempunyai 6 buah bilik darjah, sebuah kantin dan sebuah tandas. Pada awalnya sebelum sekolah ini dibuka, murid-murid belajar di rumah peneroka yang disediakan oleh pihak FELDA. Guru besar yang pertama ialah Allahyarham Othman bin Abdullah.


Bagi menampung bilangan murid yang semakin bertambah, sebuah bangunan tambahan di bina pada tahun 1966. Manakala sebuah bangunan 2 tingkat telah di bina pada tahun 1971. Sekolah ini telah dirasmikan pada 1 April 1968 oleh Yang Berhormat En. Mohd Khir Bin Johari Al – Haj, Mentari Pelajaran pada masa itu. Pada tahun 1989, sebuah bangunan khas dibina sebagai Pusat Sumber Sekolah. Sekolah ini telah didaftarkan pada tahun 1965 dan dinaik tarafkan gred A pada tahun 2002.


No comments:

Post a Comment